Broccoli gaat internationaal met The Happy Pear Binnen 10 uur 2,5 miljoen euro opgehaald

Persbericht

’s-Hertogenbosch, 29 juni 2023 – Happy Pear, Ierlands meest toonaangevende en een van Europa's meest inspirerende bedrijven in plantaardige voeding, is het eerste internationale bedrijf dat live ging op sharefundingsplatform Broccoli. Het haalde binnen 10 uur 2,5 miljoen euro groeikapitaal op.

The Happy Pear ligt in meer dan 600 winkels door heel Ierland. Het plantaardige merk heeft meer dan 75 verschillende producten en inmiddels meer dan 19 miljoen van deze producten verkocht. Daarnaast heeft het bedrijf een méga community van meer dan 1,6 miljoen volgers op social media. Als kers op de taart heeft The Happy Pear een eigen plantaardig café in het idyllische Greystones, een eigen regeneratieve biologische boerderij én een biologische bakkerij.

De sharefundingcampagne is een daverend succes: binnen 10 uur tijd is 2,5 miljoen euro opgehaald, waarmee in no-time het doelbedrag gehaald is. Inmiddels heeft The Happy Pear haar doelbedrag verhoogd om zo investeerders uit heel Europa te verwelkomen.

In de campagnevideo zegt mede-oprichter David Flynn:

“Eating more fruit & veg is one of the kindest things we can do for our planet and at The Happy Pear, we want to create a healthier and happier world. That’s why we make delicious and healthy plant-based food that’s better for you and better for nature.”

Unieke internationale samenwerking

The Happy Pear heeft er bewust voor gekozen om als Ierse partij samen te werken met Broccoli als Nederlands platform. Na een bezoek van het Broccoli team in Greystones en Dublin klikte het direct. The Happy Pear koos voor het Nederlandse Broccoli in plaats van een van de talloze internationale concullega’s.
The Happy Pear mede-oprichter Stephen Flynn:
“We've chosen for sharefunding via Broccoli because of our big community of followers who should be part of the company’s equity base and the ones to benefit from the share value increases in the future.”
Hij voegt er aan toe dat de gelijke missie van de twee partijen essentieel was voor de keus: “Broccoli only works with ethical companies whose values and mission align with their own. They have a robust pre-qualification process to ensure they only partner with companies they respect and who are actually doing positive things for the planet. This clear alignment made the choice between Broccoli and other crowd investing platforms simple.”

The Happy Pear mede-oprichter Stephen Flynn:
When you need funding as an entrepreneur, you talk to a bank or an investment fund. But in an economy where everything is focused on growth, traditional investors look mainly at profit maximisation. However, profit should not be the only criterion, according to Broccoli.

De laatste ontwikkelingen bij Broccoli

Ruim 2 weken geleden verstrekte de Autoriteit Financiële Markten (AFM) de ECSP (Europese crowdfunding) vergunning aan sharefundingplatform Broccoli. Het groene investeringsplatform is daarmee een erkende financiële instelling geworden. Wouter Hagoort, co-founder van Broccoli, werd hiermee tevens de jongste bestuurder van een financiële instelling in Nederland.

Tijd om hier rustig bij stil te staan was er niet voor het Broccoli-team. Yummiegums was het eerste project dat direct live ging na het mooie nieuws, en haalde bijna 1,5 miljoen euro op. Vervolgens kwam De Fryske die in no-time het doelbedrag van € 750.000 ophaalde. Maandag 26 juni jl. was de 10e livegang op Broccoli van Spirited Union: 's werelds eerste botanical rum. The Happy Pear is de elfde klant.

Samen haalden de nu 11 bedrijven op het Broccoli platform 18 miljoen euro groeikapitaal op en versterkten zo hun eigen vermogen. De gebruikers op het platform groeiden uit naar bijna 15.000 intrinsiek gemotiveerde investeerders.

Wat alle projecten op Broccoli met elkaar gemeen hebben? Het zijn bevlogen bedrijven in de
agri-, eet- en drink-sector. Het zijn allen bedrijven die zich inzetten voor een mooiere en duurzamere wereld.

Over Broccoli

De wereld groener en gezonder maken, daar gaan we voor bij Broccoli. We brengen ondernemers en investeerders samen. Via ons platform kunnen bedrijven hun aandelenkapitaal inzetten voor gezonde groei en zorgen wij dat rendement en impact samenkomen.

Investeer via Broccoli in bedrijven van de toekomst

Broccoli

Geen investeringen missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!